سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش جکوزی و لوازم حمام ، آشپزخانه

راهنمای خرید هود آشپزخانه

در گذشته آشپزخانه ها و یا همان مطبخ ها در خارج از بافت اصلی منازل ساخته می شدند و در نتیجه بوی غذاها و رسوبات چربی در اتاق ها منتشر نمی شد اما امروزه با تغییر در سبک معماری و دکوراسیون منازل ، مدل آشپزخانه ها دستخوش تغییرات بسیاری شده است و بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. در کنار مزایا و زیبایی هایی که این مدل از آشپزخانه ها دارند، نکات منفی هم به چشم می آید، که یکی از آنها پخش شدن بوی غذا در منزل است.

با توجه به این موضوع، خرید هود آشپزخانه امروزه اجتناب ناپذیر به نظر می­رسد. این وسیله با مکش انواع گازها و بو ها، نه تنها هوای خانه را پاک و قابل استشمام نگه می دارد، بلکه با جلوگیری از رسوب بر روی دیوارها و وسایل آشپزخانه، به طول عمر بیشتر آن ها هم کمک می کند.

انواع هود

هود آشپزخانه به دو نوع کلی تصفیه کننده هوا و دارای خروجی هوا تقسیم می شود. هود تصفیه کننده علاوه بر مکش بو، ذرات معلق در هوا را گرفته و هوای تصفیه شده را به فضای آشپزخانه بر می­گرداند. هود دارای خروجی هوا فقط چربی و بوهای نامطبوع را از طریق یک کانال به بیرون می فرستد. این هودها در دو نوع زیر کابینتی و شومینه‌ای هستند.

هودهای زیر کابینتی: هود زیر کابینتی قدیمی ترین و ساده ترین انواع هودها بوده که زیر کابینت نصب می شود. شدت مکش این هودها بین دو تا سه حالت قابل تغییر است. این هودها همچنین برای تأمین نور لازم برای آشپزی به چراغ مجهز هستند. و قابلیت تنظیم مکش هوا را دارند. این هودها در انواع تک موتوره و یا دوموتوره تولید می شوند.

مزایا: قیمت مناسب، نگهداری آسان، فضای کم اشغال شده

معایب: صدای زیاد ، قدرت مکش پایین در مقایسه با مدل های جدیدتر

هودهای شومینه ای: هود شومینه ای بر روی دیوار و گاهی هم سقف نصب می شوند و به شکل قیف برعکس هستند. این هودها تمام ویژگی های هودهای زیر کابینتی را دارند اما بلندتر و بزرگتر هستند. جنس آن ها از مس، فلزهای اکسید نشدنی یا دیگر فلزاتی است که در مقابل گرما با دوام هستند و به راحتی تمیز می‌شوند. فلزی بودن این هودها باعث می شود که به راحتی تمیز شوند. از مزایای آن میتوان به نوع موتور و قدرت مکش توسعه یافته ، کاهش صدا، دارای بورد الکترونیکی برای تنظیم  قدرت مکش و دور موتور ، صفحه نمایش الکترونیکی ، سنسور تشخیص دود ، تنوع در طراحی بدنه اشاره نمود

هودهای جزیره ای: هواکش هود شومینه ای گاهی به دیوار و گاهی به سقف وصل می‌شود که نوع سقفی آن به هود جزیره‌ای معروف است. هود جزیره ای بسیار زیبا و لوکس و از نظر طراحی بدنه نسبت به انواع دیگر هود متنوع تر است. این هودها بیشتر در آشپزخانه های بزرگ کاربرد دارند. و در مدل های بسیار متنوعی ( استوانه ای ، کره ای و مکعبی ) ساخته می شوند.

در برخی انواع هود جزیره ای حالت های آسانسوری یا موتور بیرونی هم تعبیه شده است. در حالت آسانسوری دکمه ای برای بالا و پایین بردن هود تعبیه شده که قابل تنظیم است. در نوع موتور بیرونی هم موتور مکش در بیرون آشپزخانه نصب می شود که به مراتب صدای کمتری ایجاد می کند.

مزایا: مانند هودهای شومینه ای هستند ولی سر و صدا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

هودهای مخفی: طراحان صنعتی نوع جدید و پیشرفته ای از هودها را نیز تولید نموده اند. این هود مطابق با اشپزخانه‌های مدرن و فانتزی ساختمان‌های تازه ساز است. این هود بیصدا قابل جمع و مخفی شدن بوده و برای قرارگیری بر روی این آشپزخانه طراحی شده است. این هود در واقع مانند تلسکوپ های پیشرفته حرکت میکند و در زمان نیاز، تنها با یک دستور کلامی باز می‌شود.

سایر انواع هود های موجود در فروشگاه بارناوا

- هود مورب

- هود افقی

- هود کشویی

 تجهیزات و وسایل تشکیل‌دهنده هود

فیلترها : تمامی هودها فیلتری دارند که مقدار زیادی از چربی و گرد و غباری که گاهی وارد کانال هواکش می‌شود را جذب می‌کند. در صورتی که به هر دلیلی امکان نصب هواکش برای شما مقدور نیست، از فیلترهای زغالی استفاده کنید. این نوع فیلترها گرد و غبار و چربی را بهتر به خود جذب می‌کنند و گر چه به اندازه هودهای دارای هواکش موثر نیستند اما به هر حال موجب پاک‌تر شدن هوای آشپزخانه می‌شوند.

فیلترهای متالیک طول عمر زیادی دارند و در صورتی که همراه با فیلتر زغالی استفاده شوند می‌توانند بسیار کاربردی باشند. فیلترهای چربی فقط چربی را جذب می‌کنند و فیلترهای زغالی بوهای نامطبوع را جذب می‌کنند ولی به تنهایی چندان کارآمد نیستند.

لامپ: تقریبا تمامی هودها مجهز به لامپی هالوژنی هستند که به شما کمک می‌کند تا اجاق گاز و غذایتان را بهتر ببینید.

حسگر: برخی از هودها به حسگرهایی مجهز هستند که اجازه می‌دهد قدرت مکش هود با مقدار آلودگی موجود در هوا هماهنگ شود.

کلید تنظیم‌کننده دور موتور: هودها دارای سه سرعت هستند که میزان قدرت دور موتور را برحسب میزان آلودگی هوا تنظیم می‌کند. برای آنکه قدرت مکش یک هود را آزمایش کنید، کافی است یک برگ کاغذ یا تکه‌ای نخ را زیر آن قرار دهید